Aankomst op de Galápagos eilanden

18 augustus 2013 - Santa Cruz, Galapagos Eil, Ecuador

Zondag. Om 6 uur opgestaan om op tijd op het vliegveld te zijn. Voor je naar de eilanden kunt, wordt alle bagage gecheckt op gevaarlijke stoffen en plantaardige zaken en vervolgens geseald. Water mag je wel meenemen. Daarna moet je 10 dollar betalen voor registratiekosten.

Als we op Baltra aankomen, moeten we nog een tijdje wachten op de andere passagiers voordat we naar de boot worden gebracht.

De eerste excursie gaat naar Dragonhill op het eiland Santa Cruz. Het staat hier vol met bomen die wel dood lijken, de Palo Santo. Ze sparen echter hun energie, omdat het nu de droge tijd is. Van het hout wordt ook wel insect repellent gemaakt en heel veel andere dingen die goed voor je gezondheid zouden zijn. Naast de ongelooflijk tamme landiguana's zien we hier ook flamingo's, Mocking birds, de Darwin Finch, en bij de aankomst direct al Marine Iguana's en een rode krab met felle kleuren, de  Sally Lightfoot Crab. Het is het eind van de middag. De zon staat al laag. Alles ziet er betoverend mooi uit.