Van Lagos naar Portimão

5 augustus 2015 - Portimão, Portugal

De reisafstand is goed te overzien: 29 km. De komende dagen zitten we in Casino Hotel Algarve. Het casino slaan we over, want daarvoor moet je 18 zijn, en één van ons is dat nog niet. Het hotel is groot en bestaat uit twee delen. Wij zitten in het lage deel voor families. Trappen genoeg hier, een mooie training. Je wordt ongelofelijk sloom van dat warme weer. We sloffen door de gangen en bestijgen de trappen met trage stappen. De kamer heeft een terras met uitzicht op het Praia da Rocha en de oceaan. Er komen al badgasten naar dit strand sinds 1935. Zo oud is dit hotel, denk ik niet.

De airco doet het niet en we slapen slecht. De volgende dag wordt er een nieuwe geïnstalleerd. 's Avonds staat er een mand met fruit en een fles water, om weer gezond te worden, denk ik.

Dinsdag bij een Italiaan bij de nieuwe haven gegeten. Niet zo goed dit restaurant Nosolo. Woensdag lunch langs de boulevard. Afgezien van de afgrijselijk vieze ochtendkoffie in het hotel, ontbijt verder prima trouwens, is de koffie overal lekker. Ook bij de snackbar tegenover het hotel. Woensdagavond eten we bij Carvi. Een goed visrestaurant waar mensen staan te wachten voor een tafel. Superaardige obers.

1. Jan:
    7 augustus 2015
    een beetje gokken met de leeftijd kan toch geen kwaad:)
  2. Els:
    7 augustus 2015
    Fantastisch: piano spelen op een vleugel. Wel erg geen airco.
    Mooi uitzicht!