On the road

25 augustus 2013 - Puerto Lopez, Ecuador

De rechtstreekse bus van Cooperativa doet er viereneenhalf uur over om in Puerto Lopéz te komen. Na Jipijapa rijden we door de bergen, waar de zon steeds meer verdwijnt achter de wolken, naar Puerto Cayo en vervolgens zuidwaarts langs de kust over de Ruta Spondylus, die vroeger Ruta del Sol heette. De taxi is een Tuktuk. Koffers vasthouden vooral op de minder goede stukken van de weg.

Hostería Mandála. Onze cabin heet Orca. Er zit ook een gefiguurzaagde Orca aan de sleutel, waardoor je niet zo snel zult vergeten je sleutel weer in te leveren. In de douche staat een bamboeplant. Leuke kamer!

Tijd om uit te zoeken hoe het zit met de walvis-excursies. Er is een lange versie waarbij je ook Isla de la Plata bezoekt, een soort goedkope versie van Galápagos, en er is een korte versie met alleen walvissen spotten, ca tweeënhalf uur, en een half uurtje snorkelen. De buren hebben een tienda met alleen spullen gemaakt met Palo Santo. Palo Santo blijkt te helpen tegen allerlei soorten pijnen, dus niet alleen tegen muggen.

Eten bij Mandála.