One day in Quito

11 augustus 2013 - Quito, Ecuador

's Morgens lekker vroeg is het fris hier. We zitten dan ook op 2,5 km hoogte. Onderin het restaurant van hotel Portal de Cantuña eten we een Interessant ontbijt met dungesneden partjes appel en guavesap.

Buiten blijkt het een uurtje later snel op te warmen. Halverwege de middag ziet het er een stuk somberder uit, maar de regen valt mee. We doen de wandeling uit de Lonely Planet. Op zondag is er weinig autoverkeer in het centrum. Er is ook een fietsroute die je kunt rijden van 30 km, waarvoor wegen zijn afgesloten. Deze doen we niet vanwege onder andere het feit dat wat plat is op de kaart in werkelijkheid helemaal niet plat is. Quito ziet er mooi uit vandaag. Veel kerken, oude gebouwen en gekleurde huizen. De openingstijden van diverse musea en ook die van het observatorium blijken niet overeen te komen met die in de LP.

De Ecuadorianen eten blijkbaar 's middags warm, want veel restaurants zijn 's avonds gesloten. Vanavond gaan we waarschijnlijk eten in restaurant del Fraile, vanwege dat we dan vis kunnen eten. Hoog in de bergen is vis minder gebruikelijk dan kip. Net als vega. Maar het kan dus wel.

De bewoners hebben het onafhankelijkheidsfeest van 10 augustus nog een dagje verlengd. Overal, in het historisch centrum althans, is muziek en zijn er optredens.

1. Anoniem moehahaha oke een tip begint met x:
    14 augustus 2013
    Leuk dat je begonnen bent