Reis naar het midden van de aarde

12 augustus 2013 - Quito, Ecuador

De dag begint weer met een goed ontbijt.

We hebben een gids geregeld met auto die ons naar het Museo Solar Inti ñan gaat brengen, waar het zogenaamde echte middelpunt van de aarde zich bevindt. Leuk museum met wat experimenten en info over de indianen uit het gebied. We moesten van Carlos een ei laten balanceren op een spijker. Dit kan namelijk alleen maar op de evenaar! Verder hebben we gehoord hoe je een hoofd van een overledene kan laten krimpen en conserveren. Ook aanwezig:  cavia's, maar deze waren, geloof ik, niet voor consumptie, en twee lama's bij de ingang.

Daarna zijn we naar Pululahua, een oude vulkaan, gereden, waar in de krater een dorpje is met nu nog slechts 50 inwoners. Mooi vergezicht.

Om het monument zijn diverse gebouwtjes met onder andere een insectuarium. Geen idee waarom dat daar is. En verder een reeks winkeltjes die wij niet hebben bekeken.

Na terugkeer lunch bij Tianquez. Erg goede Ceviche van diverse groenten.

Absoluut de moeite van een bezoek is Iglesia La Compañia de Jesus.

Avondeten bij Hasta La Vuelta. De wijnglazen lopen nog net niet over. Xenia valt wederom in slaap bij het eten.