Vogeleiland

20 augustus 2013 - Isla Genovesa, Ecuador

7u45 We vertrekken naar Isla Genovesa, Prince Philip's Steps. Er zit een reiger op een rots te wachten tot de krab onder hem een verkeerde beweging maakt.

Geen Blue maar Red-Footed Booby's hier, die vreedzaam samenleven met de Nazca Booby's. Er zijn er zoveel dat we foto's blijven maken. Booby op de grond, Booby op een tak, op een nest met eieren, met kuiken. Naast de Lava Cactus vind je hier ook Lava Morning Glory. Alles is Lava hier. De zeeleguanen die we tegenkomen zijn van een kleiner soort.

Terug op de boot ruilen X en ik ons wetsuit voor een kleinere. Het water is koud! Een beetje minder water in je pak voelt een stuk beter. Daarna duiken we vanaf de dinghy het water in en zwemmen we naar de rotsen. Veel vissen zien we en ook nog drie zeeleeuwen die om elkaar heen draaien in het water.

In de middag landen we op een strand bij de Blue Lagoon. Geen Brooke Shields overigens. Hier zien we zwaluwstaartmeeuwen, heel veel Booby's en wat reigers.

Later blijkt dat je prima kunt kayakken in de vulkaankrater met z'n drieën. We gaan hard!

De boot vaart het hele stuk naar Bartolomé. We hebben een slechte nacht.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anoniem moehahaha oke een tip begint met x:
    27 augustus 2013
    Wist je dat blue-en red footet boebies niet samen op een eiland willen zijn, ze vinden elkaar niet leuk