Zeesterren en filmsterren

21 augustus 2013 - Bartolomé Island, Ecuador

Twee snorkelsessies staan er vandaag op het programma. Bartolomé is nog maar 100.000 jaar oud en daarom nog grotendeels onbegroeid. Dit eiland is gebruikt voor diverse films. Als je er staat, weet je waarom.

Tijdens de eerste snorkelsessie ziet Bas een haai, langer dan hijzelf. Hij kan het echter niet bewijzen. Het water is overigens erg koud op deze plek.

Na de lunch lopen we via de honderd jaar oude lavaplaat van Isla Santiago naar een strandje. Vanaf het strand zwemmen we langs en tussen de rotsen en zien we een hele mooie zeeschildpad, en heel veel vissen. Het water is hier gelukkig wat minder koud en helderder. Als we terugzwemmen zien we nog een zeeschildpad. Hij werd waarschijnlijk aangetrokken door de liedjes die Xenia heel hard door haar snorkel zong.

Terug naar Santa Cruz.

1. Anoniem moehahaha oke een tip begint met x:
    27 augustus 2013
    Wat? ik zong alleen SPREEK IK MET DE VISSEN-BALIE!!!
    En
    Tien kleine schildpadden die zwommen naar de zee, nee zei de moeder ik ga niet mee ik blijf liever in die vieze oude sloot want in de zee daar zwemmen haai en en die bijten je, blub blub blubberdieblub blub blub blub blubberdieblub. Negen kleine...